Kategóriák
 
 
 
 
 
 
 
Vrecko na papuče, kaleidoskop
 
 

A www.gugenio.hu webáruház Általános szerződési feltételei

A www.gugenio.hu webáruház Általános szerződési feltételei

 

I. cikk

Általános rendelkezések

 

1. Az említett általános szerződési feltételek a szerződési kapcsolatra vonatkoznak, az eladó és a vevő között a törvénygyűjtemény 40/1964 sz. törvénye alapján. A polgári törvénykönyv értelmében, a 250/2007 sz. a fogyasztóvédelemről szóló törvény, valamint a törvénygyűjtemény 102/2014 sz. 2014.3.25-i törvénye a fogyasztók védelméről az eladó telephelyein kívül megkötött szerződések, az áruk és szolgáltatások értékesítésével vagy szolgáltatásaival kapcsolatban és az egyes törvények módosításáról (151/2014. Z. z., 173/2015.2014, 391/2015).

2. A szerződési kapcsolatokra (úgy mint a további jogi kapcsolatokra, amelyek a szerződésből adódnak) jogi személyekkel vagy magánvállalkozókkal, a törvénygyűjtemény érvényben lévő 513/1991 számú törvénye vonatkozik.

3. Az eladó az általános szerződési feltételek alapján egyúttal:

a. Az elektronikus üzlet rendszerének üzemeltetője amely a címsorban feltüntetett eladó internetes oldalán keresztül működik (a továbbiakban: „webáruház“) .

b. Információs rendszer/információs rendszerek üzemeltetője a törvénygyűjtemény 136/2014 sz. jogszabálya értelmében. A személyes adatok védelméről szóló törvény a jogszabályok további módosításaival.

4. Az eladó elérhetőségei:

RAK, spol. s.r.o., bejegyezve a kerületi bíróságon Trenčín-ben, 1661/R szám alatt, Sro szakasz, székhelye:  kpt. Jaroša 24, 957 01 Bánovce nad Bebravou, Szlovák Köztársaság, Cégjegyzékszám: 31437923, Adószám:  2020416739, Közösségi adószám: SK2020416739. Hivatalos képviselő: Ing. Vojtech Račko, Ing. Alexandra Račková (a továbbiakban: "eladó")    

 

Elérhetőség (levelezési cím): RAK spol. s.r.o. kpt. Jaroša 24, 957 01 Bánovce nad Bebravou, Slovenská republika

Email: info@prezuvky.sk

Tel.:  +421 918 657 972

 

Felügyelő hatóság:  Trencséni Kerületi Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj), Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, Szlovák Köztársaság

5. Vásárlónak számít minden természetes személy vagy jogi személy, aki az eladó weboldalán keresztül kitöltött és elküldött megrendelést, kapott (emailben) értesítést a megrendelés fogadásáról és kifizette a vételárat. Vásárlónak minősül ezenkívül minden olyan személy, aki rendelését telefonon vagy e-mailen keresztül adta le és e-mailben megerősítette az eladó által felajánlott árajánlatot és megerősítette, hogy elolvasta és elfogadja ezeket az Általános szerződési feltételeket.

6. A fogyasztó olyan természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítése során nem vállalkozása tárgyának kapcsán, sem állásának vagy hivatásának kapcsán cselekszik.  Ezen általános szerződési feltételek szempontjából szükséges feltüntetni, hogy a fogyasztó természetes személy – nem vállalkozó. A törvénygyűjtemény 250/2007-es a fogyasztó védelméről szóló törvény módosítása által, amely 2014.5.1-től hatályba lépett, a fogyasztó nem lehet olyan jogi személy, amely a terméket vagy szolgáltatást személyes használatra vagy családtagjai személyes használatára vásárolja.  A fogyasztó nem vállalati vásárló, tehát nem olyan vásárló, aki vállalat számára vásárol (megrendelésében adószámot vagy közösségi adószámot tüntet fel). A vállalati vásárlók nem jogosultak az áru 14 napon belüli visszaküldésére ok megadása nélkül. Ez azért van, mert az ilyen vásárló és eladó közötti viszonyt nem a polgári törvénykönyv, hanem a kereskedelmi törvénykönyv szabályozza. A fogyasztók közé nem tartoznak azok a természetes személyek sem, akik az árut foglalkozásuk gyakorlásához vásárolják meg.

7. A távolsági szerződést a jogalkotó mint az eladó és a fogyasztó között kizárólag a távolsági kommunikáció egy vagy több eszköze által leegyezett és megkötött szerződést határozott meg, mely az eladó és a fogyasztó fizikai jelenléte nélkül valósul meg, főként weboldal, elektronikus posta, telefon, fax, levél vagy katalógus által. A távolsági szerződés fogalommeghatározása azokra a helyzetekre is vonatkozik, amikor a fogyasztó csak abból a célból látogat az eladó telephelyére, hogy információt szerezzen a termékekről vagy szolgáltatásokról, és az ezt követő tárgyalás és a szerződés megkötése távolról történik meg.  Ezzel szemben olyan szerződés, amely az eladó és a fogyasztó személyes kommunikációját és a tárgyalásuk személyes lefolyását követően távolsági kommunikáció által jött létre, miközben nem volt jelen mindkét fél, nem bizonyul távolsági szerződésnek.  A fogyasztó ebben az esetben nincs kitéve a leírt kockázatnak, ezért nincs ok a fokozott védelemre.  Hasonlóképpen, a távolsági szerződés fogalma nem foglalja magába az olyan rendeléseket, amelyeknél a fogyasztó távolsági kommunikáció által csupán megkéri a szakértőt szolgáltatásai nyújtására, például annál a fogyasztónál, aki telefonon keresztül berendelkezik a fodrászhoz. Az ilyen telefonhívásnak a célja általában csupán egy időpont megbeszélése a szolgáltatást nyújtó eladó meglátogatására. Ezekben az esetekben tehát a szerződés megkötésének pillanatát azt a pillanatot tekintjük, mikor a felek megegyeznek a részletekről, azaz a szerződés tárgyról és a szolgáltatás nyújtásának áráról, ami általában a fogyasztó és az eladó egyidejű fizikai jelenléte alatt történik meg.

8. Az eladó telephelyén kívül megkötött szerződésnek az az eladó és fogyasztó közötti szerződés tekinthető, amely:

a. az eladó és fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte alatt jött létre olyan helyen, amely nem az eladó telephelye,

b. megkötésére a fogyasztó olyan helyen adott javaslatot az eladónak, amely nem az eladó telephelye,

c. az eladó telephelyén jött létre vagy a távolsági kommunikáció eszközei által közvetlenül a fogyasztó eladó általi individuális és személyes megszólítását követően olyan helyen, amely nem az eladó telephelye, vagy eladásra kedvezményes értékesítés során vagy annak kapcsán jött létre.

9. E jog alkalmazásában olyan szerződésként, mely tárgya az áru értékesítése, bármely szerződést értjük, amely:

a. alapján a fogyasztó a tárgyat jutalom ellenében szerzi meg, főként adásvételi szerződés vagy

b. vállalkozási szerződés, vagytárgya az áru értékesítése és szolgáltatás nyújtása

10. A telephely az üzemhely vagy más helyiség, ahol az eladó általában végzi vállalkozói tevékenységét vagy hivatását.

11. Amennyiben a távolsági szerződés, mely a fogyasztót pénzbeli teljesítésre kötelezi, elektronikus eszközök által jön létre, az eladó köteles a fogyasztót közvetlenül a rendelés elküldése előtt újból kifejezetten, egyértelműen és érthetően tájékoztatni:

a. az áru főbb jellemzőiről vagy a szolgáltatás jellegéről a használt kommunikációs eszközhöz és az áru vagy szolgáltatás jellegéhez mérten,

b. az áru vagy szolgáltatás teljes áráról az összes költséget beleértve,

c. a szerződés időtartamáról, amennyiben határozott időre kötött szerződésről van szó, amennyiben határozatlan időre kötött szerződésről van szó, vagy olyanról, melynek érvényessége automatikusan meghosszabbodik,

d. a szerződés felmondásának feltételeiről, és

e. a fogyasztó szerződéses kötelezettségeinek minimális időtartamáról, amennyiben a szerződés ilyen kötelezettségvállalást eredményez a fogyasztó számára.

12. Ez a rendelkezés, amely ismételt tájékoztatási kötelezettséget határoz meg az eladó számára, arra szolgál, hogy a fogyasztó rendelése befejezése előtt alaposan olvassa el a lényeges információkat, és megfontolt döntést hozhasson az áru vagy szolgáltatás megvásárlását illetően.

13. Kiegészítő szerződésként azt a szerződést tekintjük, mely alapján a fogyasztó olyan árut szerez meg vagy olyan szolgáltatást nyújtanak neki, mely összefügg a távolsági szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés tárgyával, amennyiben az eladó vagy harmadik személy által kézbesített áru vagy nyújtott szolgáltatás az ezekben való megegyezés alapján történik, és ennek megkötése idejében a szerződés céljának tekintetében előrelátható volt, hogy a fogyasztó a távolsági szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés megszűnését követően nem tanúsít érdeklődést a szerződésből eredő kötelezettségei teljesítése iránt.

14. Az e törvény alkalmazásában kötött előfizetési szerződés olyan szerződést jelent, amellyel az eladó vállalja, hogy meghatározott időközönként a megrendelt árut ellátja a fogyasztóval, vagy a szolgáltatást előre kifizetett idő alatt biztosítja, és a fogyasztó vállalja, hogy az ellátásért fizet vagy a szolgáltatásnak az adott időszakra vonatkozó árát kell rendelkezésre bocsátania.

15. A megrendelési űrlap kitöltésével és a megrendelés elküldésével a fizetési kötelezettséggel kapcsolatban a vevő megerősíti, hogy már megismerkedett az általános szerződési feltételekkel, amelyek minden szerződés elválaszthatatlan részét képezik, és amelyek az eladó weboldalán az erre vonatkozó szakaszban mindig hozzáférhetők.

16. A tartós adathordozó olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó és az eladó számára, hogy a neki címzett információkat olyan formában tárolja és sokszorosítsa, amelyet az ilyen információk címzettje számára olvasható addig, ameddig az szükséges a fogyasztó és az eladó közötti kapcsolatból eredő érdekek szempontjából. A kifejezés alá tartozik elsősorban minden olyan információ mint például papír, USB kulcs, CD-ROM, DVD, memóriakártya vagy számítógép merevlemeze, valamint az e-mailek is. Azokban az esetekben, amikor jogbiztonság illetve esetleges bizonyítási teher léphet fel, az információkat  és dokumentumokat bizonyos formában szükséges megadni, a törvény több helyen is megköveteli, hogy ezeket írásos vagy más tartós hordozón szükséges megadni. A jogi aktusok formájának általános polgári szabályozásával összehasonlítva (a Polgári Törvénykönyv 40. §) bizonyos információk vagy dokumentumok tartós adathordozón történő átadásának lehetősége kibővíti a rendelkezésre álló eszközök körét a modern és a jelenleg egyre inkább az olyan módszerek alkalmazását, amelyek lehetővé teszik a megőrzés és a változatlan adatok reprodukálása szempontjából lényeges információk felhasználását mind a fogyasztó, mind az eladó számára. A weboldal nem tekinthető tartós adathordozónak.

17. Az elektronikus tartalom olyan adat, amelyet elektronikus formában állítanak elő és szolgáltat, például számítógépes programok, alkalmazások, játékok, zenék, videók vagy szövegek, függetlenül attól, hogy azokat a letöltésen keresztül szerezték-e be, a kézzelfogható tárolóról vagy más módon. Az elektronikus tartalom nyújtására irányuló, nem fizikai adathordozón továbbított szerződések olyan szerződések, amelyek tárgya egy bizonyos szolgáltatás nyújtása, másrészről, amennyiben az elektronikus tartalmat egy olyan fizikai adathordozón szállítják, mint például a CD vagy DVD, a törvény értelmében ezen az adathordozón rögzített elektronikus tartalom tekinthető a megrendelés tárgyának.

18. Megrendelés a vevő által kitöltött és elküldött megrendelői űrlap az eladó rendszerében feldolgozva. Abban az esetben, ha a vevő az előző mondat értelmében nem él a rendelési űrlapon keresztül történő megrendelés lehetőségével, akkor a megrendelés leadása telefonon valamint  e-mail-ben, faxon vagy postai úton az eladó címére küldve  történik. A megrendelés a vevőre és a megrendelt termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó információkat tartalmazza. A megrendelés alapján a vevő részére számlát állítanak ki,  amely alapján a vételárat fizeti ki. Abban az esetben, ha a vevő megrendelését nem megrendelői űrlapon keresztül adja le, hanem telefonon vagy e-mailen, vagy az eladó címére küldött levélben teszi meg, az eladó e-mailen vagy más módon árajánlatot küld a vevő részére.

 

II. cikk

 A termékek vagy szolgáltatások megrendelése  – adásvételi szerződés megkötése

 

1. Eladó az eladó telephelyén kívül megkötött vagy távúton kötött szerződés megkötése előtt, vagy ha a szerződést a fogyasztó határozata alapján kötötték meg, mielőtt a fogyasztó a megrendelést elküldi, világosan és átfogóan tájékoztatja a fogyasztót:

a termékek fő jellemzőiről vagy a szolgáltatás jellegéről a megfelelő távközlési eszköz felhasználásával az áruk vagy szolgáltatások mértékének megfelelően

az eladó vagy személynek a kereskedelmi neve, székhelye vagy üzlethelye, akinek a nevében az eladó jár el,

Az eladó telefonszáma és egyéb adatok, amelyek szükségesek  a fogyasztó és az eladó közötti kapcsolattartáshoz, különös tekintettel e-mail címére és a fax számra, amennyiben ilyennel rendelkezik,

az eladó vagy azon személy címét, akinek a nevében az eladó jár el, ahol a fogyasztó a termékek vagy szolgáltatásokra reklamációt vagy egyéb panaszt nyújthat be, ha ez a cím eltér a b) pontban említett címtől,

A termékek vagy szolgáltatások teljes árát, beleértve a hozzáadottérték-adót és minden egyéb adót, vagy ha az áruk vagy a szolgáltatások jellege miatt az ár ésszerűen nem határozható meg előre, annak kiszámításának módját, valamint a szállítási, postaköltség-és egyéb költségeket; ha az ilyen díjakat vagy költségeket előre nem lehet meghatározni, tájékoztatni kell a vevőt arról a tényről, hogy az ilyen költségek vagy díjak beszámolódnak a teljes árba; határozatlan időre megkötött szerződésről vagy előfizetési megállapodás esetén az eladó tájékoztatja a fogyasztót a kiegyenlítési időszakra vonatkozó teljes árról, és ha ez az ár előre nem határozható meg, akkor annak kiszámításának módjáról,

a távközlési kommunikációs eszközök használatának díjáról, amelyet az adásvételi szerződés megkötéséhez használnak, ha egy magasabb tarifával rendelkező szolgálati számról van szó,

 fizetési és szállítási feltételeket, az eladó által megjelölt áruk szállítására vagy szolgáltatás nyújtására vonatkozó határidőt, a reklamáció, panasztétellel és fogyasztói követelések  benyújtásának és megoldásának lépéseit,

az eladó tájékoztatja a vevőt a szerződéstől való elállásra vonatkozó jogról, az elállási jog gyakorlására vonatkozó feltételekről, időkorlátról és eljárásról; az 3. melléklet alapján az eladó egyidejűleg a fogyasztó rendelkezésére bocsát egy elállási formanyomtatványt,

arra vonatkozó információ, hogy ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, akkor a termék vissszküldésének költsége a vevőt terheli a szerződés 10 §-a 3. bekezdése alapján, és távúton kötött szerződéstől való elállás esetén a termékek  visszaküldésének költségét, amelyeket jellegüknél jellegüknél fogva nem lehet postán visszaküldeni,

tájékoztatni a fogyasztót azon lehetséges kötelezettségéről, hogy megfizesse az eladónak a § 10, 5. bekezdése alapján a ténylegesen nyújtott szolgáltatások árát  ha a fogyasztó azután áll el a szolgáltatásokról szóló szerződésről, hogy az eladónak kifejezett beleegyezését adta a 4§  6. bekezdése alapján

Információ arról, hogy a fogyasztó nem jogosult a szerződéstől elállni, vagy adott esetben információt azokról a körülményekről, amelyek között a fogyasztó elveszíti a szerződéstől való elállás jogát,

az általános előírások szerint az eladó felelősségével kapcsolatos tájékoztatást a termékek vagy szolgáltatások hibái esetén,

Információ a gyártó vagy az eladó által nyújtott garancia létezéséről és annak részleteiről, szigorúbb elvek alapján, ahogyan azt az általános rendelet 20) előírja, ha a gyártó vagy az eladó ezt biztosítja,  valamint amennyiben a fogyasztó számára az áruk eladása vagy a szolgáltatás nyújtása után segítséget kaphat, akkor ezen segítéség lehetőségét és feltételeit

Információ a vonatkozó magatartási kódexek létezéséről, amelyeket az eladó vállalta, hogy betart, és hogy a fogyasztó milyen módon tud megismerkednie ezekkel a kódexekkel, vagy azok szövegét milyen módon tudja megszerezni,

A szerződés időtartamára szóló információ ha egy meghatározott időtartamú szerződésről van szó; ha a szerződést határozatlan időre kötötték, vagy olyan szerződésről van szó, amelynek érvényessége automatikusan meghosszabbodik, a szerződés felmondásának feltételeire vonatkozó információkat is,

tájékoztatás a fogyasztó szerződéses kötelezettségeinek minimális időtartamáról, ha a szerződésből a fogyasztó felelőssége következik,

tájékoztatja a fogyasztót az előleg megfizetésére vonatkozó kötelességéről, vagy az eladó kérelmére egyéb pénzügyi biztosíték kifizetésének kötelezettségét, valamint a rá vonatkozó feltételekre vonatkozó információt, amennyiben a szerződés a fogyasztó kötelezettségvállalását vonja maga után,

a működésre vonatkozó információk, beleértve az alkalmazandó műszaki óvintézkedéseket, adott esetben az elektronikus tartalom biztosítására,

Információ az elektronikus tartalom olyan hardverrel és szoftverrel való kompatibilitásáról, amelyet az eladó ismer vagy amely ésszerűen elvárható, hogy tudja, adott esetben

Információ a vita alternatív vitarendezési rendszeren keresztüli megoldásának lehetőségéről és feltételeiről; ugyanakkor az eladó a honlapján feltünteti az alternatív vitarendezési platformra való hivatkozást, amelyen keresztül a fogyasztó javaslatot tehet egy alternatív vitarendezés kezdeményezésére.

2. A 102/2014 sz. törvény 4§ értelmében az eladó köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó kifejezetten igazolja, hogy értesült arról, hogy a megrendelés része a vételár kötelező kifizetése. Ha a megrendelés elküldéséhez egy gomb megnyomása  vagy egy hasonló funkció aktiválása szükséges az eladó weboldalán, ezt a gombot vagy funkciót könnyen olvasható módon kell megjelölni a "megrendelés fizetési kötelezettséggel" kifejezéssel, vagy egyszerűen és világosan megfogalmazva azt a tényt, hogy a megrendelés leadása fizetési kötelezettséggel jár.  Az eladó ezennel világosan tájékoztatja a fogyasztót, hogy a megrendelés része az ár megfizetésének kötelezettsége.

3. A termékek elektronikus megrendelése, amelyeket az megrendelőlap kitöltésével rendelt meg, majd a megrendelés kifizetése a generált számla alapján egy adásvételi szerződésre vonatkozó javaslat a vásárló részéről.  Az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatnak tekintjük az eladó által a vevő telefonon vagy e-mailben kért árajánlatának küldése. Telefonon vagy e-mailen keresztül leadott megrendelés esetén a vásárló a vételárat egy kölcsönösen elfogadott fizetési mód alapján fizeti ki (például az eladó által a vevőnek postán vagy elektronikus úton elküldött számla alapján). A szerződő felek megállapodnak abban is, hogy milyen módszerrel és milyen címre küldik el a megrendelt terméket a vásárlónak.

4. A távúton kötött szerződés olyan fogyasztói szerződés, amely egy gazdasági egység és egy fogyasztó között jön létre, és a fogyasztónak lehetősége van a szerződés tartalmával megismerkedni, de nincs lehetősége befolyásolni annak tartalmát. A szerződést meghatározott időtartamra kötik, és az eladó és a vevő kötelezettségeinek teljesítésével megszűnik. Az eladó tájékoztatja a vevőt, hogy a megrendelések regisztráció nélkül is leadhatóak,  a regisztráció nem kötelező hanem önkéntes.

5. Összhangban § 40 bek. . 4 Polgári törvénykönyv értelmében az írásos forma betartásának minősül, amennyiben a fogyasztó a szerződés tartalmával elektronikus úton adja beleegyezését.   A fogyasztó szóbeli hozzájárulása azonban nem elegendő a telefonhívás során sem, még abban az esetben sem, ha az eladónak az adásvételi szerződés megkötéséről szóló  telefonbeszélgetést rögzítette, azaz az adásvételi szerződés akkor tekinthető megkötöttnek, ha az árajánlatot a vásárlónak írásos formában és elektronikus formában is visszaigazolták.

6. A termékek megrendelésének eladó általi elfogadása és így az adásvételi szerződés megkötése az adásvételi szerződés megkötésének írásos visszaigazolásának a alapján történik, a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelmi 102/2014 sz. törvény alapján (pontosabban a § 6):

 Az eladó közvetlenül a megkötött szerződés megkötése után, legkésőbb az áruk kiszállításával együtt,  tartós adathordozón biztosítja a fogyasztó számára a szerződés megkötéséről szóló igazolást.

 

7. A fent említett 102/2014 törvény 1§ (6) bekezdése előírja az eladó azon kötelezettségét, hogy a fogyasztó számára – közvetlenül a távollevők között kötött szerződés megkötése után – igazolja vissza a szerződés megkötését tartós adathordozón,  amelynek a 3 § (1) törvénye alapján tartalmaznia kell az összes ilyen információt feltéve, hogy ezeket a fogyasztó nem biztosította tartós adathordozón a megrendelés leadása azaz a távollevők közti szerződés megkötése előtt. 

8. Abban az esetben, ha a szóban forgó szerződés tárgya a szolgáltatásnyújtás vagy elektronikus tartalom, amely nem tartós adathordozón van, és amely esetben a szolgáltatásnyújtás vagy az elektronikus tartalom az elállási időszak lejárta előtt kezdődik, az eladó köteles biztosítani a fogyasztó részére annak igazolását, hogy a fogyasztó előzetesen kifejezett hozzájárulását adta, hogy a megrendelést az elállási határidő lejárta előtt teljesíteni kezdjét és egy nyilatkozatot arról, hogy a fogyasztó tájékoztatva lett, ezen hozzájárulás megadásának következményeiről. ak következményeiről utasították.

9. A klasszikus bolton kívül megkötött szerződés esetén az Eladó köteles a szerződés megkötését követően a szerződést azonnal továbbítania vagy a írásos igazolást és amennyiben a szerződés tárgya a szolgáltatások nyújtása vagy elektronikus tartalom biztosítása az elállási időszak lejárta előtt, a fogyasztó előzetes hozzájárulásának kézhezvételi elismervénye és egy nyilatkozat arról, hogy a fogyasztót az ilyen hozzájárulás megadásának következményeiről értesítették. A fogyasztó hozzájárulásával ezek a dokumentumok más tartós adathordozón is rendelkezésre állhatnak.

10. Az eladó ezzel végezetül tájékoztatja a vásárlót arról is, hogy a megrendelés teljesítését nem teszi függővé a feltételek elfogadásától.

 

 

III. cikk

Vételár és fizetési feltételek

 

1. A webáruházon keresztül megrendelt termékek (áruk) vagy szolgáltatások árát (a "vételár"-t) mindig egyedileg, minden egyes vevőre vonatkozóan kell generálni.

2. A webáruházon keresztül történő megrendelés esetén a vételárat és a teljes költséget a rendelési űrlapon és a szerződés megkötésekor hosszú távon adatot rögzítő adathordozón kell feltüntetni. Telefonon vagy elektronikus úton leadott megrendelés esetén az eladó az előre megegyezett módon árajánlatot  (pl. elektronikusan vagy postán) küld a vásárlónak.

3. Az eladó továbbá arról is tájékoztatja a fogyasztót, hogy nem garantálja a vételárak érvényességét  két eltérő időben leadott ugyanazon megrendelés esetén. A kételyek kizárása érdekében az adott megrendelés esetében keletkezett vételárat a lejáratkor már nem lehet megváltoztatni.

4. A termékek (áruk) vagy szolgáltatások ára az eladó rendszerében található áruk vagy szolgáltatások árának nyilvánvaló elírása vagy egyéb hibája miatt megváltoztatható meg a webáruház üzemeltetőjnek rendszerében.

5. A vevő jogosult arra, hogy az áru vagy a szolgáltatás kézhezvételének időpontjától kezdve visszavonja/törölje a megrendelést, abban az esetben is, amennyiben a vevő értesítést kap egy tétel vételárának változásáról egy nyomtatási hiba vagy az áruk árával kapcsolatos egyéb hiba miatt. Az elállás a vevő által elektronikus úton vagy telefonon is megtehető.

6. A vételár attól a naptól tekinthető megtérítettnek amikor az összeg megérkezik az Eladó számlájára (vagy készpénzes fizetés esetén a készpénzkifizetés pillanatában vagy a bevételi okmány kibocsátásával történő visszaigazolással).

7. A vételár (fizetési forma) kifizetésének módja, valamint a rendeléssel és az áru kézbesítésével kapcsolatos összes költség (a megrendelés kifizetésének módját a vásárló választja ki a webáruház oldalán a megrendelés leadásakor)  a teljes költség számszerűsítve fel van tüntetve a megrendelési űrlapon. Fizetéskor a befizetési azonosítóként a generált számla számát kell megadni. A fizetés során tévesen feltüntetett befizetési azonosító, helytelen vételár elszámolást eredményezhet, és az ezzel kapcsolatos összes kockázat a vásárlót terheli. Az eladó tájékoztatja a vásárlókat, hogy a vételár nem tartalmazza automatikusan a szállítási költséget vagy a termékek (áruk) vagy szolgáltatások szállásával kapcsolatos egyéb költségeket. Az összes költség fel lesz tüntetve a rendelési űrlapon és a szerződés megkötését igazoló visszaigazoló e-mailben.

8. Beszerzési ár érvényessége: Miután kiválasztotta a vételár fizetési módját, a megrendelési űrlapon, telefonon vagy elektronikusan, a vevő kifizeti a vételárat, és adott esetben az egyéb kapcsolódó költségeket (pl. szállítási díj, utánvéti díj/ár) az áru tényleges átvétele előtt, kivéve ha az eladó és a vevő közötti más ezzel kapcsolatos írásos megállapodás történt. A vevő továbbá jogosult fizetni az eladónak a megrendelés leadásakor és elküldésekor, azzal a ténnyel, hogy a kifizetést a vételár és más számszerűsített költségek előlegeként tekintik, de a vevő számára ajánlott, hogy csak azután fizessen, hogy az eladó elfogadta a megrendelést ( a szerződés megkötése után).

9. Utánvétes fizetés: az utánvétes fizetés összegét nem tartalmazza a termék vagy a szolgáltatás vételárát, és az összeg pontosan fel lesz tüntetve a megrendelési űrlapon és a távúton megkötött szerződések visszaigazolásában vagy az egyedi árajánlaton, amelyet a vevőnek küldtek tartós adathordozón. Az Eladó jogosult egyoldalúan és saját belátása szerint meghatározni a teljes megrendelés értékét (összegét), amely esetben a vevő már nem fizeti az utánvét összegét. Az utánvét fizetésének vagy nem fizetésének ténye az vásárló számára megjelenik a megrendelési űrlapon leadott megrendelés esetén már magán az űrlapon a webáruházban és minden egyenként létrehozott megrendelés esetén ez az érték (a megrendelés összege) eltérő lehet, amely hatással lehet az utánvét költségének fizetésére (nem fizetésére). Az Eladó egyoldalúan jogosult ezen általános szerződési feltételekben változtatás nélkül módosítani és megváltoztatni a megrendelés értékét (megkötött szerződés), amely esetben a vevő nem fizeti az utánvét összegét. Ez a változtatás nem érinti az adásvételi szerződés megkötését.

10. Egyéb költségek: az áruk vagy szolgáltatások vételárának összege, beleértve minden további költség is (pl. a fizetési móddal és az áruk szállásával kapcsolatban), a megrendelési űrlapon vagy egyedi megállapodás esetén tartós adathordozón lévő és a távúton megkötött szerződés visszaigazolásában. Az Eladó jogosult arra, hogy minden megrendelést egyénileg és saját belátása szerint önállóan kezelhet, amely esetben a vevőt a termék vagy szolgálatatás vételárán kívül más költségek nem terhelik a fizetési móddal, a megrendelés összegével és a szállítási móddal anélkül, hogy az eladónak módosítania kellene ezeket az általános szerződési feltételeket. Ez a változtatás nincs hatással a megkötött adásvételi szerződésekre.

11. A termék vagy szolgáltatás kifizetése előre:

Az eladó kérheti a termékek vagy a szolgáltatás előzetes megfizetését:

 

a kiszállítási költségen kívül 200€ feletti megrendelés esetén (előlegnek minősül az előlegszámla alapján történő banki átutalás vagy az eladóval történő kölcsönös megegyezés alapján, amennyiben a weboldal lehetővé teszi, akkor a fizetési kapukon keresztül történő fizetés, pl. Pay Pall vagy GoPay.)

Külföldre küldött termékek vagy szolgáltatások esetén (előlegnek minősül az előlegszámla alapján történő banki átutalás vagy az eladóval történő kölcsönös megegyezés alapján, amennyiben a weboldal lehetővé teszi, akkor a fizetési kapukon keresztül történő fizetés, pl. Pay Pall vagy GoPay.)

A készleten nem lévő vagy csak megrendelésre előállított áru vagy szolgáltatás megrendelésekor az előleg összege a termék vagy szolgáltatás árának 50%-a lehet. Ha a megrendelés a gyártási eljárás során törlésre/sztornózásra kerül, az előlegfizetés az Eladó javára fordul, aki a megrendelt áru előállítási költségét viseli. Az előleg fizetése a kiállított előlegszámla alapján történik (banki átutalással vagy az eladóval történő kölcsönös megegyezés alapján, amennyiben a weboldal lehetővé teszi, akkor a fizetési kapukon keresztül történő fizetés, pl. Pay Pall vagy GoPay.)

12. Az áru vagy szolgáltatás alapajánlatában az EURO pénzneme szerepel. Jele: €.

13. A vételár kifizetésére és a vevő által a szállítási költségekre fizetendő banki díjakat a vevő és a vevő bankja közötti szerződés szabályozza. Az eladó nem felel az ezzel kapcsolatos vagy hasonló költségek összegéért.

14. Az elektronikus hírközlési eszközök használatának költségét a vevő és az Internet-kapcsolat szolgáltatója vagy elektronikus hírközlési szolgáltatója közötti szerződés szabályozza. Az eladó nem felel az ezzel kapcsolatos vagy hasonló költségek összegéért.

15. Az eladó tájékoztatja a vevőt arról, hogy nem határozza meg a megrendelés minimális értékét. A 102/2014 sz. fogyasztóvédelmi törvény alapján az eladó telephelyén kívül megkötött vagy a távollevők között megkötött szerződés alapján, melynek tárgya az áruk vagy szolgáltatások értékesítése az „eladó nem utasíthatja el a fogyasztó részére olyan termék eladását, amelyet az értékesítésre tett vagy más módon előkészített, vagy a működési lehetőségei szerint  teljesíthető szolgáltatás nyújtását nem utasíthatja el. "

16. Az eladó létrehozhat egy olyan lehetőséget (vagy annak formáját) a honlapon, amelyen keresztül a vevő  kedvezményt (%) kaphat a megrendelés teljes összegére. Az eladó a jogosult egyoldalúan, ezen általános szerződési feltételek módosítása nélkül módosítani ezen kedvezmények létrehozását, megszűnését és a kedvezmények megszerzésének lehetséges feltételeit (forma). Ez a változtatás nem érinti az adásvételi szerződés megkötését.

IV. cikk

Termék vagy szolgáltatás kiszállítása

 

1. Az eladó a terméket a megrendelt mennyiségben és minőségben kézbesíti ezen általános szerződési feltételek írásos formájával együtt, amennyiben azokat nem kézbesítette előbb a megrendelt termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó számlával és más dokumentumokkal együtt, amennyiben ezek léteznek és szükségesek az adott termékhez.

2. Amennyiben az általános szerződési feltételek nem voltak az eladó által kézbesítve, az vásárló köteles ezt az átvételtől számított 2 napon belül jelezni az eladónak, amennyiben ez nem történik meg, feltételezhető, hogy az eladó teljesítette az általános szerződési feltételek írásos kézbesítéséről szóló kötelezettségét.

3. Ha egy írásos példányt,  ún. a megjelölt termékre vonatkozó kötelező információt (beleértve a használati utasítást, ha van ilyen) nem küldték el az áruval együtt a vásárlónak magyar nyelven, a vásárlónak erről a tényről írásban kötelessége értesítenie kell az eladót a termék vagy szolgáltatás átvételétől számított 2 munkanapon belül,  máskülönben feltehető, hogy az eladó azon kötelezettsége, hogy ezen általános szerződési feltételek írásbeli egyenértékűségét teljesíti, megfelelően teljesítette.

4. Ha a vevő nem emel kifogást az áruk vagy szolgáltatások szállításának elmulasztása ellen és az áruval (vagy szolgáltatásokkal) járó dokumentumok küldésének elmulasztása ellen az áru átvételétől számított két munkanapon belül a visszaigazolt szállítási és fuvarlevelek alapján feltételezik, hogy a vevőnek az áru megfelelően kézbesítve lett, ha azt nyilvánvalóan másképpen nem bizonyítják. Legkésőbb az áruk kézbesítését követően az eladó a vevő számára egy szerződésigazolást biztosít tartós adathordozón.

5. Termék vagy szolgáltatás kiszállításának ideje: A fogyasztóvédelmi törvény szerint az házaló értékesítés és postai küldemények értékesítése esetén, amely magában foglalja az áruk és szolgáltatások az interneten keresztül történő vásárlását, ha az eladó és a fogyasztó (vevő) másképpen egyezik meg, az eladó köteles a fogyasztó által leadott megrendelést annak kézhezvételétől számított 30 napon belül teljesíteni. Ha az eladó nem teljesíti a szerződést, mivel a megrendelt árut nem lehet elküldeni vagy a szolgáltatást nyújtani, akkor erről haladéktalanul tájékoztatja a fogyasztót, és 15 napon belül visszajuttatja az áruért kifizetett összeget vagy előleget, ha az eladó és a fogyasztó nem egyeznek meg a megrendelés alternatív teljesítésében. Kiszállítási cím a megrendelésben szereplő, vásárló által megadott cím

6. Termék elérhetősége: Webáruházban forgalmazott termék is az eladó aktuális raktárkészlete által limitált. Az "elérhető" vagy "raktáron" vagy "raktárkészleten" megjelölésű termékeket az eladó a megrendelés visszaigazolását követő 2 munkanapon belül küld. Az eladó igazolja az áruk rendelkezésre állását a megrendelés visszaigazolásában tartós adathordozón. A „megrendelésre“ vagy a „raktáron a beszállítónál“ vagy „elérhetőség 7-21 nap“ elérhetőséggel megjelölt árukat a megjelölt időben küldjük, azaz 7-21 naptári napon belül. Az Eladó azonnal tájékoztatni fogja a vásárlót arról, hogy az árut vagy a szolgáltatást nem képes időre szállítani/teljesíteni, valamint vis maior eseteire, illetve olyan okok miatt, ami miatt a szállító/kézbesítő/futár nem felelős. Ebben az esetben az Eladó a fogyasztó számára felajánlj vagy nyújt egy másodlagos teljesítést és az általános szerződési feltételek és előírások szerint jár el.

7. Az eladó az árut vagy a szolgáltatást a vásárló részére a megrendelés leadásakor az általa megjelölt címen és kizárólag a vásárló részére kézbesíti. Az áru kézbesítése vagy kiadása a vásárlótól eltérő személy részére nem lehetséges az eladó előzetes írásos beleegyezése és az eladó által kért dokumentumok nélkül. Ezért szükséges, hogy a vevő a termék megrendelésekor és a szállítási cím megadásakor helyesen adja meg az adatokat.  A termékek kézbesítőjének jogában áll, hogy megállapítsa és ellenőrizze, hogy az átvevő személy a vásárló és hogy jogában áll átvennie a terméket.

8. Ha a körülmények úgy kívánják, az eladó és a vevő megegyezhet a szállítási időszak meghosszabbításában vagy egy alternatív teljesítésben ugyanolyan minőségben és áron. Különleges követelmény esetén a szállítási határidőt további munkanapokra kell meghosszabbítani, amelyről a vevőt elektronikus úton tájékoztatják. A termék kézbesítésre vagy szolgáltatásnyújtásra a vásárló részére (vagy a vevő írásban az áru vagy szolgáltatás átvételére felhatalmazott személy számára) a termék az első szállító fuvarozó részére történő átadásával történik.

9. Az eladó tájékoztatja a vásárlót, hogy fenntartja magának a jogot arra, hogy a megrendelt árut (több mint 2 darab) több külön szállítmányként szállítsa azzal a ténnyel, hogy az ilyen külön termék kézbesítéssel a szállítási költség megrendelés megegyezik a megrendelés elfogadásakor megadottal (azaz több szállítmány esetén csak egy szállítmány ára fizetendő).

10. A Szlovák Köztársaság és az Európai Unió területén történő termék kézbesítést vagy szolgáltatásnyújtást a vevő (vagy a vevő által írásban az áru vagy a szolgáltatás  meghatalmazott személy számára) az eladó saját erőből oldja meg vagy harmadik felek (szállítók, futárszolgálatok és csomagkézbesítő szolgálatok) segítségével.

11. A szállított terméket megfelelően és biztonságosan kell becsomagolni. A vevő a szállítási/átvételi levél aláírásán kívül igazolja, hogy a csomagolás sértetlen volt, és a terméket teljes valójában a megrendelés alapján kézbesítették.  Személyes átvételkor a termék vagy szolgálatatás látható sérülése esetén vagy kideríthető hibák esetén a vevő nem köteles átvenni a terméket.  A termék vagy a szolgáltatás átvételekor bizonyítja, hogy a termék vagy szolgáltatás nem volt láthatóan hibás a személyes áttekintés során.

12. A termék Európai unión kívüli vagy harmadik országokba történő szállítása lehetséges.  Az eladó azonban azt ajánlja a vásárlónak, hogy az áruk vagy szolgáltatások Európai Unión kívüli országokba vagy Harmadik országokba való küldéséről és kézbesítéséről érdeklődjön az eladónál még a termékre vagy a szolgáltatásra vonatkozó megrendelés leadása előtt.

 

V. cikk

Áru vagy szolgáltatás átvétele

 

1. A 102/2014 sz. Tgy. 7§ (4) bekezdése alapján a termék attól a pillanattól tekinthető átvettnek, ha a fogyasztó vagy az általa meghatalmazott harmadik személy a szállító kivételével átveszi a megrendelt termék összes darabját vagy ha fogyasztó által az egy megrendelésben megrendelt áru több szállítmányban való szállítása esetén, az utolsó kézbesített termék átvételekor,

ha a termék több alkatrészből vagy darabból áll, az utolsó alkatrész vagy darab átvétele esetén,

a terméket a meghatározott időszakban ismételten leszállították, az első leszállított áru kézhezvételének időpontjában.

 

2. Az eladó, fuvarozó, szállítási vagy futárszolgálat, illetve a kézbesítő jogosult az áru szállítását e-mailben, SMS-ben vagy más megfelelő formában (pl. telefonon) tudatni. A vevő végezetül egyetért azzal, hogy az eladó a vevő adatait biztosítsa a fuvarozó, szállítmányozási, szállítási vagy futárszolgálati céggel. A termék vagy szolgáltatás átvétele során a vevő igazolja személyazonosságát a fuvarozó számára (pl. érvényes személyazonossági okmánnyal). Ezen dokumentumok alapján a vásárló vagy az általa megbízott személy személyazonosságának nyilvánvalónak kell lennie. Ellenkező esetben az árukat az eladó/a fuvarozó nem adja át annak érdekében, hogy elkerülje azokat a körülményeket, hogy a terméket átveszi egy másik harmadik személy, aki erre nem jogosult vagy a megrendelést nem a saját nevében adta le.

3. Ha a vevő nem veszi át a terméket, az eladó betárolja azt a saját üzletében vagy a cég címén és felszólítja a vevőt, hogy vegye át a terméket. Amennyiben a vásárló az írásbeli felhívás kézhezvételétől számított 30 munkanapon belül nem veszi át a terméket, az áruk vagy szolgáltatások további átvételére vonatkozó határidő  lejárta után az eladó és a vevő között az adásvételi szerződésben megállapított szerződéses viszony megszűnik.

4. Az áruk vagy szolgáltatások károsodásának, valamint a termékben okozott kár miatti felelősség kockázata a termék átvételénél a vevőre hárul, tekintet nélkül arra, hogy a vásárló a terméket személyesen vagy megbízott/meghatalmazott személy útján veszi át.

5. Az áruk vagy szolgáltatások átvételekor a vevő ellenőrzi a csomag sértetlenségét és a csomag teljességét, különösen a szállított csomagok (csomagok/szállítmányok) számát. Az áruval vagy áruszállítással összefüggésben talált bármely nyilvánvaló hiba esetén a vásárlónak késedelem nélkül értesítenie kell az eladót (elektronikus úton vagy telefonon keresztül ajánlott). A vevő és az eladó a megállapodik a továbbiakban.

6. Ha a csomagolás vagy a csomag sérült vagy a csomag jogosulatlan felnyitását gyanítják, az eladó ajánlja (nem kötelezi), hogy a vásárló ne vegye át a csomagot fuvarozótól/szállítótól.   Szükség esetén az eladó ezen általános szerződési feltételekben tájékoztatja a fogyasztót, hogy nyilvánvalóan nem ró ki rá törvényen túlmenő kötelezettségeket.

7. A fentiek azonban nem érintik a fogyasztónak azt a jogát, hogy az eladónál a reklamációt nyújtson be vagy a szerződéstől való elállására vonatkozó jogával törvényes módon éljen.

8. Amennyiben a vásárló nem emel kifogást az eladónál az áru szállításának elmulasztására, és a vonatkozó iratoknak szállításának elmulasztására az áruszállítástól számított 48 órán belül, a visszaigazolt fuvarozói és szállítási levelek alapján feltételezik, hogy az árut a vásárlónak megfelelően kézbesítették, kivéve, ha a bizonyítékok nem másképpen bizonyítják.

 

VI. cikk

 Szállítási költség

 

1. Az eladó szállítási költségeit a termék vagy a szolgáltatás vételára nem tartalmazza. Ezek a költségek fel lesznek tüntetve a megrendelési űrlapon vagy az e-mailben elküldött egyéni árajánlaton, de legkésőbb a távúton megkötött szerződés megkötésének megerősítésekor és a vevő vállalja, hogy ezt a költséget a vételárral együtt téríti meg.

2. Ingyenes szállítási költség: Az eladónak jogában áll egyoldalúan és saját belátása szerint meghatározni a megrendelés értékét vagy jellegét, amely esetben a vásárló már nem fizeti szállítási költséget. Az a tény, hogy a vásárlónak kell vagy nem kell szállítási költséget fizetnie megjelenik a megrendelésben vagy a webáruház internetes oldalán.  Az eladó jogosult egyoldalúan a jelen általános szerződési feltételekben változtatás felültetése nélkül módosítani és megváltoztatni a megrendelés értékét vagy jellegét (megkötött szerződés), amely esetben a vevő nem fizet szállítási költséget. Ez a változtatás nem befolyásolja a megkötött adásvételi szerződéseket.

 

VII. cikk

Elállás az adásvételi szerződéstől

 

1. Ha az eladó időben és kellő tájékoztatást adott a fogyasztónak a 102/2014  sz törvény 3 § (2) bekezdés értelmében a szerződéstől való elállással kapcsolatos információkról, a fogyasztónak jogában áll az ok megadása nélkül elállni a távollévők között megkötött szerződéstől vagy az eladó telephelyén kívül megkötött szerződéstől elállni a termék átvételétől 14 napon belül, amely szerződés tárgya az áru eladása, szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződés vagy olyan elektronikus tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötése, amely nem  fizikai adathordozón szállítanak.

2. Amennyiben a 102/2014 Coll. sz. törvény § 3 (1) bekezdésének h) pontja alapján az eladó a fogyasztónak csak utólagosan de legkésőbb 12 hónappal az elállási időszak kezdetétől az (1) bekezdés alapján a szerződéstől való elállás időszaka attól a naptól számított 14 napig tart mikor az eladó ezt az információkötelezettséget teljesítette. 

3. Amennyiben a 102/2014 Coll. sz. törvény § 3 (1) bekezdésének h) pontja alapján az eladó a fogyasztót utólagosan sem tájékoztatta a (2) bekezdés alapján, a szerződéstől való elállási időszak 12 hónappal és 14 nappal a szerződéstől való elállás időszaka kezdete után az (1) bekezdés alapján.  

4. Az adásvételi szerződéstől való elállás lehetőségére (jogaira) vonatkozó információ: A fogyasztó ok megadása nélkül elállhat az adásvételi szerződéstől, 14 naptári napon belül, attól az időponttól kezdve, amikor a fogyasztó vagy az általa kijelölt harmadik fél – a fuvarozó kivételével – átveszi a terméket. Ez az időtartam az áru átvételét követő 14 nap elteltével hatályát veszti. Ha azonban ennek az időszaknak a vége nem munkanapra esik, az időtartam kiterjed a következő munkanapra. A fogyasztó elállhat a szerződéstől, melynek tárgya a termék szállítása, még az elállási időszak kezdete előtt.

5. A termék visszaküldéséhez való jog akkor lép érvénybe ha a fogyasztó az árukat az alábbiak szerint vásárolta:

távollevők között kötött szerződések (az eladó és a fogyasztó között létrejött szerződések, amelyeket kizárólag egy vagy több távközlő eszköz segítségével kötöttek meg, az eladó és a fogyasztó jelenlegi fizikai jelenléte nélkül, különösen a weboldal, elektronikus levél, telefon, fax, címre küldött levél vagy termékkatalógus használata alapján) és

az eladó telephelyén kívül megkötött szerződések (az eladó és a fogyasztó közötti szerződések, az eladó és a fogyasztó aktuális fizikai jelenlétével kötött szerződés, amely nem az eladó működési helyszínén történ; az a szerződés, amelynél a megkötésre a fogyasztó tett javaslatot az eladó telephelyén kívül megadott helyen; Az eladó telephelyén vagy távközléssel megkötött szerződések, közvetlenül a fogyasztó egyéni és személyes megszólítása után az eladó telephelyén kívül vagy a kedvezményes értékesítés során vagy azzal kapcsolatban megkötött szerződés).

6. Ilyen esetben a fogyasztó köteles az elállási jogot írásban, okirati formában (vagy más tartós adathordozón történő bejegyzés formájában, ha a szerződést szóban kötötték meg). Ezt az áru átvételétől számított 14 napon belül lehet megtenni.

7. A szerződésről való elállási kérelem kézhezvételétől az eladó indokolatlan késedelem nélkül legkésőbb a kérelem átvételétől számított 14 napon belül köteles visszajuttatni a fogyasztó számára az általa a szerződés alapján kézhez vett, vagy azzal kapcsolatban kapott összeget, beleértve a szállítási, kézbesítési és postaköltséget, valamint egyéb költségeket és díjakat. Másrészről a fogyasztónak a  terméket a szerződéstől való elállást követő 14 napon belül vissza kell küldenie vagy át kell adnia az eladónak.

8. A törvény alapján kizárólag a fogyasztó jogosult a szerződéstől való elállásra. A fogyasztó olyan természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötésekor és végrehajtásakor nem jár a vállalkozásán, a foglalkozásán vagy a hivatásán belül jár el.

9. Eljárás: Az elállási jog gyakorlása során a fogyasztó értesíti az eladót arról a döntéséről, hogy a szerződés elállásáról egyértelmű nyilatkozatot tett. A fogyasztó szerződéstől való elálláskor az eladó által biztosított elállási űrlapot használhatja. Általánosan érvényes, hogy a fogyasztónak jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől okmányszerű formában vagy más tartós adathordozón tett elállási kérelem benyújtásával. Abban az esetben, ha a szerződést szóban kötötték, a fogyasztó a szerződéstől való elállási jogának érvényesítésére elegendő az egyértelmű (akár szóbeli) nyilatkozat, ha ebből egyértelműen világossá válik, hogy a fogyasztó elállni kíván a szerződéstől. A bizonyítási teher a fogyasztót terheli. A jogszabály megkönnyíti a fogyasztó számára a szerződéstől való elállást azzal, hogy a jogszabály valamennyi lényeges elemét tartalmazó elállási űrlapot kitöltheti. Az űrlapon az eladó köteles előzetesen felültetni az azonosítási adatokat, és átadni a fogyasztónak a távúton megkötött szerződés megkötése előtt vagy a hagyományos bolton kívüli szerződés megkötése előtt.  Ez egy fontos fogyasztóvédelmi intézmény, különösen azáltal, hogy érvényesítése nem igényli a további feltételek teljesítését, a fogyasztónak csak a lényeges cselekedet megtételére van szüksége a szerződéstől való elálláshoz. Az eladó weboldalán elérhető az elállási nyilatkozat mintája. Kérésre ezt a fogyasztó számára e-mailben vagy levélben is megküldhetik. A szerződéstől való elállást követően az eladó visszajuttatja a fogyasztónak a szerződés megkötésével kapcsolatban kifizetett összes összeget, különösen a vételárat, beleértve a termék a fogyasztó részére történő szállításával kapcsolatos költséget. Ez nem vonatkozik a további költségekre, ha a vásárló nem a vevő által kínált legolcsóbb szállítási módot választja. A összeget késedelem nélkül, legkésőbb 14 nappal azt követően kell visszatéríteni, amikor az eladó megkapja a szerződéstől való elállás szándékát a fogyasztótól. Fizetésük ugyanolyan módon történik, mint amelyen a fogyasztó a fizetésnél használt, hacsak nem járult hozzá más fizetési módhoz anélkül, hogy további díjakat fizetne. Ezzel egy időben az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy a visszavonás napjától számított legkésőbb 14 napon belül köteles az árut visszaküldeni, vagy átadni az eladónak vagy az eladó által bízott személynek aki átveszi az árut. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó felajánlja, hogy az árut személyesen vagy az általa felhatalmazott személy elszállítja. A szerződéstől való elállás ideje megmarad, ha a vevő a szerződéstől való elállási szándékát elküldi azelőtt, hogy eltelik a szerződés elállástól való jog ideje, tehát a szerződéstől való elállásra kiszabott 14 nap elkezdődött, vagy ha ezen időszak vége munkaszüneti nap,az elállástól való idő egy munkanappal meghosszabbodik. Az eladó javasolja (de nem teszi kötelezővé), hogy a fogyasztó a visszaküldött árut ajánlva és magasabb érték esetén a küldeményt is biztosítva küldje vissza. Az eladó  tájékoztatja a fogyasztót, hogy a visszaküldésre szánt terméket ne küldje utánvétre. Az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy abban az értelemben, a törvény 102/2014 Coll. 9. szakasz (5) bekezdése értelmében:    Az (1) bekezdés alapján az olyan szerződéstől való elállás esetén, amelynek tárgya az áru eladása, az eladó nem köteles visszautalni a fogyasztónak az összeget azelőtt, hogy az árut számára kézbesítették vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldte az eladónak, kivéve ha az eladó felajánlotta, hogy az árut személyesen vagy az általa meghatalmazott személy által elszállítja.

10. Az eladó címe (az elállási jog gyakorlására és az áru visszaküldése):  RAK spol. s.r.o., kpt. Jaroša 24, 957 01 Bánovce nad Bebravou, Szlovák Köztársaság.

11. E-mail cím (az elállási jog alkalmazására vonatkozó további információk, valamint az elállási jog elektronikus úton történő benyújtásának lehetősége): info@prezuvky.sk    

12. A fogyasztó tudomásul veszi azt a tényt, ha az áruval együtt ajándékot is biztosítottak részére, az ajándékozási szerződés a fogyasztó és az eladó között azzal a feltétellel köttetett, hogyha szerződésről való elállásra kerül sor a 102/2014 sz. törvény § 7 alapján, az ajándékozási szerződés elveszti érvényét és a fogyasztó köteles az áruval együtt az ajándékokat stb. is visszaküldeni.

13. A szerződéstől való elállás akkor érvényes, amikor az elállási űrlap vagy az egyértelműen megfogalmazott igény megérkezik az eladóhoz.  A Polgári Törvénykönyv 48. § (2) bekezdésével összhangban arra a tényre, hogy a szerződés mega szerződésrtől való elállás esetén tényt, hogy a szerződés a kezdetektől fel lesz bontva, azaz úgy tekintik, mintha soha meg nem köttetett volna.  Következésképpen a hatályon kívül helyezett szerződéses felek kötelesek kölcsönösen rendezni az ügyet az igazságtalan gazdagodás elveinek megfelelően (visszaadják azt, amit teljesítettek). Ha az elállási jogi aktusra vonatkozó értesítés a fogyasztó hibája nélkül meghiúsul az eladó felé, vagy a küldemény nem átvétele a címzett által, vagy a nem létező vagy helytelen levelezés vagy e-mail cím megadása miatt ( Feltéve, hogy a fogyasztó értesítést az eladó által megadott helyes címre küldte) , alkalmazandó a polgári anyagjog alapján a kézbesítés általános elve, amely szerint a távollévővel szembeni akarat kifejezése annak kézhezvételétől kezdve érvényes (Polgári Törvénykönyv 45. § (1) bekezdés).  A Szlovák Köztársaság Legfelsőbb Bírósága, a 28. Január 2011, 5 CDO 129/2010 szám alatt nyilvántartott határozatban kijelentette,  hogy "a jelen lévő személy ellen (azaz a közvetlenül érintett személy a jogi aktusban, amelyet másik személy intéz) az akarat megnyilvánulása azonnal hatékony (érvényes). A távollévő személy (azaz az a személy, akivel a jogi aktust végző személy nincs közvetlen kapcsolatban) köteles kinyilvánítani szándékát; (a címzett által átvett) nem kötelező részére kézbesíteni. Az akarat megnyilvánulása a távollévő számára megtörténik, amikor diszpozíciójának szférájába kerül. A diszpozíció körébe való belépés alatt az is érthető, hogy az akarat kifejezése olyan szférában való megjelenése érthető, amelyen belül ésszerűen elvárható, hogy a címzett megismerje az adott dokumentum tartalmát (objektíven megismerkedhessen). (...) A nem jelenlévő személy számára történő hatékony kézbesítéshez nem szükséges, hogy a címzett valóban megismerkedet, elég, ha erre ha objektív lehetősége van erre. ”

 14. Az eladó kötelezettségei a szerződéstől való elállást követően a 9. sz. 102/2014 Coll. alapján:

Az eladóköteles – indokolatlan késedelem nélkül – legkésőbb 14 nappal a szerződés elállásáról szóló értesítés kézhezvételétől számítva visszatéríteni a fogyasztónak a szerződéssel kapcsolatos összes összeget, amelyet a szerződés alapján vagy azzal kapcsolatban a fogyasztótól átvett, ideértve a szállítási, kézbesítési, postai és egyéb költségeket és díjakat; Ez nem érinti a törvény § 8 (5) bekezdését.

Az eladónak az (1) bekezdésnek megfelelően az összeget vissza kell juttatnia a fogyasztónak, mégpedig olyan módon,a hogyan azt a fogyasztó kifizette.  Ez nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy más fizetési móddal egyezzen meg az eladóval, ha a fogyasztónak ezzel kapcsolatban semmilyen további díj nem kerül felszámolásra.

Az eladó nem köteles további költségeket fizetni a fogyasztónak, ha a fogyasztó kifejezetten más kézbesítési módot választott, mint az eladó által kínált legolcsóbb szokásos kézbesítési mód. A többletköltségek alatt a kézbesítés költsége és az eladó által kínált legolcsóbb szokásos kézbesítési mód költségeinek különbsége értendő.

Ha az eladó helyiségein kívül megkötött szerződés alapján a fogyasztónak szállított áru a szerződés megkötésekor házhoz szállították és jellege miatt nem küldhető vissza az eladónak postán, az eladónak kötelessége biztosítani a termék visszaszállítását a saját költségén az (1) bekezdésben említett határidőn belül.

Az (1) bekezdés alapján az olyan szerződéstől való elállás esetén, amelynek tárgya az áru eladása, az eladó nem köteles visszautalni a fogyasztónak az összeget azelőtt, hogy az árut számára kézbesítették vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldte az eladónak, kivéve ha az eladó felajánlotta, hogy az árut személyesen vagy az általa meghatalmazott személy által elszállítja.

15. A fogyasztónak joga van kicsomagolni és tesztelni az terméket, hogy meggyőződjön annak jellemzőiről és működéséről. Ha azonban a termék eközben megsérül, széttörnek vagy működésképtelenné válik, a vásárló már felelős az áruk értékében történő ilyen csökkentésért.

                

                

                

16. Az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy a törvény ( 102/2014 sz. törvény §7, 6. bekezdése  kimerítően meghatározza, mely szerződésektől nem lehet elállni.   Ezek különösen olyan esetek, amikor objektíven lehetetlen visszaküldeni a teljesített megrendelést vagy olyan esetben amikor az eladó jelentős akadályba ütközne, ha ezt az árut más fogyasztónak szeretné eladni. Ilyen eset például egy olyan bor, amelyet a spekulatív jellegű szerződés megkötése után hosszú ideig szállítanak, ahol az értéke a piaci árak ingadozásaitól függ ("Vin en Primeur"). Az elállási jog nem lenne helyénvaló olyan áruk esetében, amelyek a fogyasztó kérése szerint készülnek, vagy amelyeket egyértelműen a vásárló kérésére gyártottak, vagy olyan áruk esetében, amelyek természetüknél fogva a szállítást követően, elválaszthatatlanul keverednek más elemekkel. Az elállási jog megadása a fogyasztó számára szintén kizárt bizonyos szolgáltatások esetében, amennyiben a szerződés megkötése bizonyos kapacitás lefoglalásához vezet, ha az eladónak az elállási jog gyakorlása után nehézségei adódnának a lefoglalt helyek betöltésével. Ez történhet például szállodafoglalás esetén, vagy rekreációs nyaralók, kulturális vagy sportesemények esetén.

17. A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől, amelynek tárgya:

Az olyan szolgáltatás nyújtása, amelyben a szolgáltatást a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdeményezték, és a fogyasztó úgy nyilatkozik, hogy szabályosan értesült arról, hogy az ilyen hozzájárulás megadása után a szolgáltatás teljes körű nyújtása után elveszíti a szerződéstől való elállás jogát, és ha a a szolgáltatás nyújtása teljes mértében megtörtént,

Olyan áruk értékesítése vagy szolgáltatás nyújtása, amelyek ára függ a pénzügyi piacon való ármozgástól, amelyet az eladó által nem folyásolhat be és amelyek a szerződés visszavonása idején keletkezhetnek;

a vásárló külön kérésére készül termékek eladása, a méretre készített termékek vagy személyesen egy fogyasztó számára készített termékek,

a gyorsan romló vagy romlandó áruk értékesítése

Olyan termékértékesítés, amelyet olyan védőcsomagban tárolnak, amelyek egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak a visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolását a szállítás után megsértették,

olyan termékek értékesítése, amelyek jellegüknél fogva elválaszthatóan keveredhetnek más árukkal,

Az alkoholtartalmú italok értékesítése, amelyeknek árát a szerződés megkötésekor elfogadták, és amelyek kézbesítése legkorábban 30 nap után lehetséges, és azok ára az árak piacon történő mozgásától függ, amelyet az eladó nem tud befolyásolni;

kifejezetten a fogyasztó által kért sürgős javítások vagy karbantartás végrehajtása; ez nem vonatkozik azokra a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződésekre és azokra a szerződésekre, amelyek tárgya más termék mint azok a pótalkatrészek, amelyek a javításhoz vagy a karbantartáshoz szükségesek, ha az eladó a fogyasztónál történő látogatásakor köttettek és a fogyasztó ezeket a termékeket vagy szolgáltatásokat nem rendelte meg előre.

A védőcsomagban eladott hangfelvételek,képfelvételek, képet és hangot rögzítő felvételek, könyvek vagy számítógépes szoftverek értékesítése, ha a fogyasztó ezt a védőfóliát kicsomagolta,

Időszakos nyomtatványok értékesítése az előfizetési szerződésben foglalt eladások és a  nem védőfóliában szállított könyvek értékesítése kivételével,

Szállás-szolgáltatások nyújtása nem szállás céljából, áruk szállítása, gépkocsik bérbeadása, vendéglátó-ipari szolgáltatások nyújtása vagy szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos szolgáltatások nyújtása, amelyek alapján az eladó vállalja, hogy ilyen szolgáltatás a megbeszélt időben vagy a megbeszélt időszakon belül teljesíti,

Az anyaghordozón kívüli elektronikus tartalom biztosítása, ha annak nyújtása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával történik, és a fogyasztó úgy nyilatkozik, hogy megfelelően tájékoztatták őt, hogy az ilyen hozzájárulással elveszti a szerződéstől való elállás jogát.

18. A fogyasztót azonban egyetlen jogi irat sem nem ruházza fel az úgynevezett hagyományos boltban vásárolt áruk indokolatlan visszaküldésére (telephely). Ha az eladó egy ilyen opciót ajánl (lehetőség van az áruk más árura való cseréjére) a fogyasztónak, akkor az a kötelezettségeken túlmenő összegeket is biztosítja. A termékek indokolatlan visszafizetésére vagy helyettesítésére vonatkozó állítás jogilag nem végrehajtható. A klasszikus formájú értékesítés során (hagyományos boltban) általában a következő alkalmazandó: Ha a megvásárolt áru nem felel meg, legyen az méret, forma, ár, szín vagy nem megfelelő ajándék, két egyforma termék..., ez nem jelenti a termék hibáját. A vevőnek nincs jogilag szabályozott joga, hogy betartassa az eladóval árucseréjét vagy a vételár visszatérítést, ha a termék nem rendelkezik hibákkal. Egyetlen törvényi előírás sem kötelezi az eladót a vételár visszautalására vagy a termék cseréjére ha hibátlan termékről van szó. Ez csak a vevő és az eladó kölcsönös megállapodásán és az eladó hajlandóságán múlik, hogy szeretne megfelelni a fogyasztónak. Az a tény, hogy egyes eladók biztosítják annak lehetőségét, hogy a termék megvásárlásától számított néhány napon belül a terméket vissza lehet küldeni, csak a kereskedelmi politikájuk keretein belül létezik, és ebben az esetben a feltételeket maguk szabják (napok száma, csere utalványra, kredit biztosítása a következő vásárláskor, termék cseréje más termékre, eredeti Csomagolás, eredeti címke...) Egyéb esetnek számít, ha az eladó a terméket vagy az egyéb áruk cseréjének kijelenti "nyilvános ígéret" kifüggesztésével a boltban vagy általános szerződési feltételekben. Ezt követően köteles betartani az ott megállapított feltételeket. A fogyasztónak még a termék megvásárlása előtt a klasszikus boltban tájékozódnia kell a termék visszaküldéséről és arról, hogy az eladó a termékeket milyen feltételek mellett cseréli ki. Az indok nélküli jogi visszavonás lehetséges az eladó telephelyén kívül megkötött szerződéseknél, valamint a távúton kötött szerződéseknél. Abban az esetben, ha egy megvásárolt termék hibát mutat, a vevőnek jogában áll a garanciális időszak alatt benyújtania  reklamációt. A reklamáció benyújtására és elintézésére vonatkozó eljárását a  250/2007 sz fogyasztóvédelmi törvény hatályos módosított formája szabályozza.

19. Abban az esetben, ha az eladó úgy ítéli meg, a megrendelés feldolgozása során, hogy a benyújtott iratok tartalma becsületsértő, vagy ellentétes az eladó erkölcsi és etikai nézeteivel, vagy általánosan kötelező erejű jogszabályokkal, vagy ellentmond más jogi előírásoknak (pl. A 18 évnél fiatalabb személyek számára alkohol, dohány vagy más, jogilag módosított termékeik eladása), az eladónak jogában áll elállni a szerződéstől, mégpedig úgy, hogy írásban elküldi a megrendelés fogadásának törléséről szóló üzenetet.  A vásárló nem jogosult kártérítésre, csak a megrendelt és kifizetett termék vételárának visszautalására vagy annak egy része előleg formájában történő visszatérítésére.

20. Az eladó továbbá jogosul a szerződéstől való elállásra egészen az áruk elküldéséig, különösen amiatt, hogy a vevő által megrendelt áruk jelenleg nem állnak rendelkezésre. Azonban az szerződéstől való elállásról az eladónak kötelessége haladéktalanul tájékoztatni a vásárlót az általa megrendelésben megadott e-mail címén.  A szerződéstől való elállás előtt az eladónak jogában áll csereügyletet felajánlani a vevőnek. A vevőnek jogában áll megtagadni a csereügyletet, és elállni a szerződésből.

21. Amennyiben a megrendelő vállalkozóként rendeli meg a terméket a szerződéstől való elállást a Kereskedelmi kódexben leírt jogi feltételek szabályozzák.

22. Az eladó értesíti a vásárlót, aki nem fogyasztó, de a cég ügyfelei, hogy a vállalati ügyfelek nem jogosultak az áru átvételtől számított 14 napon belüli visszaküldésére indok megadása nélkül.  Az elállási joggal nem rendelkeznek azok a vásárlók sem, akik a a terméket saját hivatásuk gyakorlása céljából vásárolják meg – a törvény konkrétan például az engedéllyel rendelkező építészekre, felhatalmazott építőmérnökök és ügyvédekre vonatkozik. Ezért az eladó jogilag nem köteles az árut visszavenni a vállalkozásként leadott megrendelések  esetében, akik a terméket hivatásuk gyakorlása céljából vásárolják meg.

23. Az eladó tájékoztatja az ügyfeleket a felügyeleti hatóságról: 

Az állami közigazgatási hatóságok közegészségügyi hivatal és az állami állat-egészségügyi és élelmiszerbiztonsági hatóság

A Szlovák Köztársaság közegészségügyi hivatala és a regionális közegészségügyi hivatal

A szlovák kereskedelmi felügyelőség, amely a termékek értékesítését és árusítását, valamint a szolgáltatásnyújtást felügyeli

amelyet anyagi hatásköre szempontjából az a) és b) pontban említett hatóságok nem felügyelnek, vagy

a kedvezményes értékesítés közben vagy ahhoz kapcsolódóan nem felügyelnek.

24. Az általános piacfelügyeleti hatóságok belső piaci fogyasztóvédelmi felügyelője az állami ellenőrzésről szóló 128/2002 sz. törvény alapján a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi Felügyelősége.

 

 

Bratislavai Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj)

Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27

 

Zsolnai Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj)

Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1

 

Nagyszombati Kerületi Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj)

Pekárska 23, 917 01  Trnava 1

 

Nagyszombati Kerületi Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj)

Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica 1

 

Trencséni Kerületi Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj)

Hurbanova 59, 911 01 Trenčín 

 

Eperjesi Kerületi Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj)

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1 

 

Nyitrai Kerületi Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj)

Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1

 

Kassai  Kerületi Kereskedelmi Felügyelőség (Inšpektorát SOI pre Košický kraj)

Vrátna č. 3, 043 79  Košice 1

 

 

 

www.soi.sk- ezen a weboldalon is fel van tüntetve a  Központi Kereskedelmi Felügyelőség valamint az adott kerület kereskedelmi felügyelőségének telefonos és fax elérhetősége, összhangban a Szlovák Köztársaság területi közigazgatási megállapodásával.

A szlovák kereskedelmi felügyelet, mint belső piacellenőrző szerv, nem vizsgálja a panaszok megalapozottságát, csak azt, hogy az összes, a fogyasztóvédelmi törvény szerinti követelésre vonatkozó jogi feltétel teljesült-e.

 

VIII. cikk

Reklamációs eljárás

 

1. Az eladónak megfelelő módon tájékoztatnia kell a fogyasztót az állítás terjedelméről, feltételeiről és a reklamáció érvényesítésének módjáról, beleértve azt is, hogy, a reklamáció hol érvényesíthető valamint a garanciális javításokról. A reklamációs eljárást a fogyasztó számára hozzáférhető, jól látható helyre kell tenni. A reklamációs eljárás a vásárlók számára a webáruház "reklamációs eljárás" című részben elérhető. A reklamációs eljárás a fogyasztó (vagy az adószámmal rendelkező vásárló kérésére) kérésére, elektronikus formában vagy  levél formájában is elküldésre kerülhet az ő általa megadott címre.

2. Garanciális idő: Az összes polgári jogi kapcsolat keretében beszerzett áru esetében összhangban a Szlovák Köztársaság jogszabályaival a a jótállási idő 24 hónapig, ha a Szlovák Köztársaság jogszabályai nem szabnak rövidebb időtartamot bizonyos árufajták esetében. Ha az eladott terméket, annak csomagolásán vagy a hozzá járó használati utasításon feltüntetik annak használati idejét, a garanciális idő ezen időtartam lejárta előtt nem évül el. Az eladó meghosszabbíthatja a jogi időszakot. A meghosszabbított garanciális időszak hosszát mindig a garanciajegy jelzi. Ha a garancialevél nem jelez más jótállási időt, 24 hónapos időtartamot kell alkalmazni. A jótállási idő egy jogszabályban meghatározott időszakból (24 hónap) és adott esetben a meghosszabbított időtartamból áll. A jogi garanciális időszakon belül a reklamációk esetében a polgári törvénykönyv 40/1964 sz. törvényének § 619-627 szakasza alapján kell eljárni, figyelembe véve ezt a reklamációs eljárást is. (A meghosszabbított időszakban a reklamációkat kizárólag ez az eljárás szabályozza.) Ha  használt termékről van szó, a vevő és az eladó megegyezhet rövidebb szavatossági időben, de 12 hónapnál nem rövidebben. A hiba vagy hiányossága miatt alacsonyabb áron eladott áruk esetében a kezesség nem vonatkozik azokra a hibákra, amelyek miatt az alacsonyabb árat meghatározták.

3. A fogyasztó a reklamációt az eladó bármely olyan létesítményben érvényesítheti, amelyben a követelés elfogadása lehetséges az eladott termékek vagy a nyújtott szolgáltatások tekintetében, vagy azon kijelölt személyeknél, aki a reklamáció intézésére kötelesek. Ha a termék jellege megengedi, a fogyasztónak a terméket a reklamáció érvényesítésekor át kell adnia az eladónak (kijelölt személynek). Ha a termék jellege nem teszi lehetővé, hogy a fogyasztó visszaszállítsa az eladónak (kijelölt személynek), a fogyasztó a reklamáció benyújtásakor kérheti a hiba azonnali elhárítását a helyszínen, ahol a termék találhat vagy megegyezhet az eladóval (vagy a kijelölt személlyel) a termék szállításában. A reklamáció érvényesítéséhez csatolni kell a vásárlást és/vagy a jótállási levelet (ha a fogyasztónak ezt megkapta). Az eladó a reklamáció benyújtása során köteles a fogyasztónak visszaigazolást kiadni. Amennyiben a reklamáció a távközléssel (pl. elektronikus levélben) keresztül lett benyújtva, az Eladó köteles a reklamációt haladéktalanul, de legkésőbb a reklamáció benyújtásának igazolásával a fogyasztónak átadni. A reklamáció benyújtásának igazolását nem szükséges kézbesíteni, ha a fogyasztónak lehetősége van arra, hogy a reklamáció benyújtását más módon igazolja. Az eladó köteles a reklamációt az érvényesítése után legkésőbb 30 nappal elintézni. A reklamáció elintézésére vonatkozó határidő a reklamáció benyújtását követő napon kezdődik meg. A reklamáció teljesítésére vonatkozó határidőt semmilyen módon nem lehet meghosszabbítani. Az időszak lejárta után a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől és a reklamált termék árának visszatérítésére.

4. Ha a fogyasztó a vásárlás első 12 hónapjában nyújtotta be a reklamációt, az eladó csak szakmai értékelés alapján utasíthatja el a reklamációt; az eredménytől függetlenül, az összes költség az eladót terheli.

5. Amennyiben a fogyasztó a reklamációt 12 hónap elteltével érvényesíti és az eladó elutasította azt, a reklamáció elintézéséről szóló dokumentumban köteles feltüntetni, hogy a fogyasztó a terméket szakmai felülvizsgálatra (bírósági szakértő, meghatalmazott személy, kijelölt személy) kinek küldheti el. Ha a szakértői vélemény a fogyasztót támogatja, a reklamációt újra be lehet nyújtani; Az újra benyújtott reklamáció nem utasítható el. A szakmai felülvizsgálat költségét, valamint a felmerült járulékos költségeket az eladónak kell viselnie. Az eladó köteles kifizetni a fogyasztónak a szakmai felülvizsgálattal kapcsolatban felmerült összes költséget valamint minden egyéb kapcsolódó költséget a reklamáció ismételt benyújtásától számított 14 napon belül.

A vállalati ügyfelek által vásárolt összes áru, egy üzleti kapcsolat alapján (a kereskedelmi törvénykönyv szerint), a szavatossági időszak – "Minőséggarancia" – 12 hónapig érvényes. Az eladó és a vevő (azonosítószámmal rendelkező) eljárását az eladó felelősségéből fakadó jogok gyakorlásában a webáruházban vásárolt áruk hibáért  bővebben taglalja a  reklamációs eljárás a webáruház "Reklamációs eljárás" című részében. A fogyasztó kérésére a reklamációs eljárás elektronikus formában is elküldhető vagy levél formájában a vevő által kiválasztott címre.

 

IX. cikk

 Információk a webáruház online alternatív vitarendezéseiről (ODS)

 

1. Az eladó végezetül ezzel is tájékoztatja a vásárlókat (fogyasztókat), hogy a 2016. február 1-től hatályba lép,  az alternatív fogyasztói jogviták rendezésről szóló 391/2015 sz. törvény és a hatályos jogszabályok. Ennek a jogi aktusnak a célja egy olyan új lehetőség megteremtése, amellyel a fogyasztók gyorsan, eredményesen, kevésbé formálisan és különösen költségmentesen vagy csak minimális költségekkel kezelik az eladóval folytatott vitát.  Ennek az a célja, hogy a fogyasztó és az eladó között a vita megoldása érdekében enyhítő megoldást és/vagy megállapodást érjen el, ami a két fél egyetértését követően kötelező jogi alappá válik.

2. Az alternatív vitarendezési testületek a törvényből kifolyólag A Hálózati Kármentesítés Hivatala, az Elektronikus hírközlési és postai szolgáltatások szabályozására szolgáló hivatal és a Szlovák fogyasztóvédelmi hivatal. Emellett a Szlovák Fogyasztóvédelem olyan pozícióban van azaz maradvány társaság, ami azt jelenti, hogy jogosult lesz olyan jogvitákra is foglalkozni, amelyekkel nem foglalkoznak más szervek, kivéve a pénzügyi szolgáltatási szerződésekből eredő vitákat.

3. Az alternatív vitarendezésről szóló hatályos módosított 391/2015 sz. törvény §11  alapján a fogyasztónak jogában áll, hogy az eladónál jogorvoslati kérelmet kérjen, ha nem elégedett azzal a módszerrel, amellyel az eladó a reklamációt kezeli, vagy ha úgy ítéli meg, hogy az eladó megsértette jogait.  Ha az eladónál vita alakul ki, miután a jogvita megoldására rendelkezésre álló összes lehetőséget igénybe veszi, a fogyasztónak jogában áll az alternatív vitarendezéshez fordulni, amelynek értéke nagyobb, mint 20€. A jogszabály nemcsak a "hazai" jogvitákra vonatkozik, hanem a "határokon átnyúló" jogvitákra is, azaz a külföldi fogyasztók és a Szlovák Köztársaság eladói közötti jogvitákra. Az alternatív vitarendezési testület az elindulást követő 90 napon belül megszünteti a vitát, és értesíti az igénylőt a harminc napos időszak meghosszabbítására (ismétlődően is).

4. Ha a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a reklamációt kezelte, vagy egyéb módon megsértette jogait, kérheti, hogy az érintett jogalanynál javaslatot nyújtson be.  Ez nem zárja ki annak lehetőségét, hogy jogvitát bírósági úton lehessen megoldani. Annak érdekében, hogy a zökkenőmentes vitarendezést biztosítani lehessen, a törvény előírja az eladó kötelező együttműködését.

5. Alternatív vitarendezési testület: Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség, Központi Felügyelet,  Nemzetközi Kapcsolatok és Alternatív Vitarendezési Hivatala, Prievozská 32, P.P. 29, 827 99 Bratislava 27, Szlovák Köztársaság.

Weboldal: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

Email cím: ars@soi.sk, adr@soi.sk

6. A javaslatot a fogyasztó a 391/2015 az  a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésével és egyes módosított jogszabályok törvénygyűjteményének § 12. alapján a fogyasztó a javaslatot előterjeszti, elektronikusan az online vitarendezési platformra (ODR) a következő címen: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm

7. Az alternatív vitarendezést kizárólag természetes személyek (fogyasztók) és nem a  vállalkozók részére van fenntartva. A vitarendezés a fogyasztó és az eladó között zajlik, akik egy távollevők közötti szerződést kötöttek, amely jogvitája tárgyának értéke nagyobb, mint 20€.

8. Ugyanakkor, az eladó tájékoztatja a fogyasztókat, hogy az egyes kérvények, javaslatok, panaszok és a viták előzetes megelőzésére vonatkozó dokumentumokat elektronikus úton is elküldheti az alábbi e-mail címre: info@prezuvky.sk

 

X. cikk

Adatvédelmi irányelvek

 

1. A fogyasztó személyes adatait a vevői adatok alapján kell feldolgozni a 122/2013 sz. Adatvédelmi törvény,  a 84/2014-os törvény (a  2014.05.30.-i törvény teljes szövege Törvénygyűjtemény 136/2014 szám alatt.) ( a továbbiakban „Adatvédelmi törvény"). A fogyasztó tudomásul veszi, hogy az eladó a személyes adatait a következőképpen dolgozza fel: név és vezetéknév, cím, közösségi adószám, e-mail cím, telefonszám (együttesen továbbá "személyes adatok").

2. A személyes adatokat az eladó az egyedi szabályoknak megfelelően dolgozza fel. A személyes adatokat automatizált módon vagy nyomtatott formában vagy elektronikus formában dolgozzák fel.

3. Abban az esetben, ha a fogyasztó úgy ítéli meg, hogy az eladó vagy a közvetítő a személyes adatainak feldolgozása nincs összhangban a törvénnyel, ezzel kapcsolatban felvilágosítást kérhet az eladótól vagy a közvetítőtől.   Az Adatvédelmi törvény szerint a fogyasztónak joga van többek között a helytelen, hiányos és elavult személyes adatok kijavítására, az eladó által feldolgozott személyes adatok listájára vonatkozó információk és a 28 § (1) bekezdése alapján. A A fogyasztó tudomásul veszi, hogy köteles személyes adatait (a webáruház webes interfésze alapján) helyesen és pontosan megadnia, és köteles az eladót indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatni a személyes adatokban történt változattól.

4. A megadott személyes adatokat csak az eladó vagy az általa kijelölt feldolgozó dolgozza fel.

5. A harmadik felek csak az alkalmazandó jogszabályok által meghatározott esetekben férhetnek hozzá a személyes adatokhoz (különösen közigazgatási vagy büntetőeljárásban), a fogyasztók jogainak védelmében, a Magyar Posta által történő árukiszállítás esetén. Ha az árut a futárszolgálat szállítja, az Ön személyes adatait (név, vezetéknév, szállítási cím, telefon, e-mail) az eladó biztosítja a fogyasztó által kiválasztott futárszolgálatnak.

6. Abban az esetben, ha a vevő teszi a honlapon regisztrál, az eladó ezúton tájékoztatja arról, hogy része a regisztrációval beleegyezett, hogy ajánlattevő e-maileket küldjön a vásárlónak.   Az ajánlattételeket tartalmazó e-mailek havonta maximum három alkalommal kerülnek küldésre amelyek nagysága egyenként nem lépik túl a 750kB-ot. Az eladó e-mail címén bármikor leiratkozhat a hírlevélről.

7. A fogyasztónak különösen jogában áll, hogy a személyes adatait, amelyet marketing célokból osztott meg az eladóval bármikor írásban, elektronikusan vagy írásban, az eladó címén módosítsa vagy visszavonja. A fogyasztó jogosult többek között a téves, hiányos és elavult személyes adatok, az eladó által feldolgozott személyes adatok listájára vonatkozó információk, valamint az Adatvédelmi törvény 28. § (2) bekezdésben említett egyéb jogok helyesbítésére.

8. Az eladó, mint  az információs rendszer üzemeltetője, további információkat szolgáltat a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatban a weboldalon egy külön fejezetben.

 

Az általános szerződési feltételek akkor érvényesek, amikor azokat az eladó weboldalán közzétette és az illetékes hatóság jóváhagyta.

 

 

Az általános szerződési feltételek 2017.4.4-től hatályba léptek.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Teljes (asztali) verzió